Σάββατο, 27 Οκτωβρίου 2007

Η καρδιά της Μηχανής

Όλες οι μηχανές έχουν μία καρδιά. Και δεν εννοώ μόνο τις Harley, αλλά όλα τα πολυσύνθετα συστήματα, από το κορμάκι μας, μέχρι το άτομο. Παντού υπάρχει αυτό το κέντρο, στο οποιο ξεκινάνε όλα. Εκεί γεννιέται όλη η μαγεία. Βάλτε κάτω ο καθένας τη μαγεία του και θα δείτε ότι τελικά κάπου υπάρχει και μία καρδιά.
Στους κινητήρες λοιπόν αυτή η καρδιά είναι το καρμπιρατέρ. Και η καρδιά της δικής μου Harley εδώ και δύο χρόνια που την έχω είχε στένωση αορτής. Και δεν κάνω πλάκα. Είχε ακριβώς αυτό. Στένωση.

Θα σας εξηγήσω πάρα κάτω γιατί κάνω αυτή την εισαγωγή, πρώτα απ' όλα θα σας πω όμως κάτι για μένα. Σε γενικές γραμμές δεν έχω μηχανολογικές γνώσεις, οπότε ότιδήποτε μαθαίνω γύρω από τη μηχανή μου (και γενικότερα γύρω από τις μηχανές) σχεδόν πάντα με εντυπωσιάζει. Τον πρώτο χρόνο που αγόρασα την Harley έμαθα πολλά, όπως για παράδειγμα τί είναι εκείνο που κάνει τον ήχο της τόσο ξεχωριστό.
Σήμερα, μετά από δύο χρόνια μπορώ να πω ότι ο χρονισμός των δύο πιστονιών της έχουν γίνει τόσο κτήμα μου, καθώς τους νοιώθω κάτω από την σέλλα μου, που αποκλείεται να περάσει δίπλα μου μία Harley και να μην την καταλάβω. Και είναι απλό γιατί. Οι δονήσεις που αφήνουν οι εξατμισεις στον αέρα "μιλάνε" στο μυαλό μου. Χτυπάνε στο σώμα μου. Απλά την "ακούω". Την νοιώθω, την καταλαβαίνω και ασυναίσθητα γυρίζω προς την πηγή του ήχου. Να δω αν είναι κάποιος φίλος, να δω αν είναι ωραία μηχανή.

Πίσω λοιπόν στα καρμπιρατέρ. Το καρμπιρατέρ είναι το σημείο εκείνο του κινητήρα όπου οξυγονώνεται το καύσιμο και στέλνεται στους κυλίνδρους. Το καλοκαίρι λοιπόν έκανα ένα σέρβις και τα παιδιά στο συνεργείο μου είπαν το εξής: "Έχεις φτωχό μίγμα μεγάλε". Σαν να μου μιλούσαν Τούρκικα. Αφού τους εβαλα να μου εξηγήσουν τί εννοούσαν τους ρώτησα αν έκαναν τεστ καύσης στην μηχανή μου για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα. Μου απάντησαν ότι δεν χρειαζόταν κάτι τέτοιο. Απλά είδαν τα μπουζί μου, τα οποία όπως μου είπαν ήταν άσπρα. Ολοκάθαρα. Χωρίς μαυρίλα.
-Αυτό φίλε σημαίνει ότι μέσα στο σύστημα έχεις πολύ λίγο καύσιμο σε σχέση με τον αέρα. Άρα η μηχανή υπολειτουργεί. Τρέχει με αέρα.
-Και η λύση ποια είναι;
-Αλλαγή καρμπιρατέρ με ένα μεγαλύτερης διατομής.
-Και τί θα προσφέρει;
-Θα βάζει όσο καύσιμο χρειάζεται η μοτοσυκλέτα και θα αποδώσει καλύτερα
-Και ποιο προτίνεται;
-MIKUNI, το καλύτερο καρμπιρατέρ της αγοράς.
-Και πόσο το μαλί;
-450 € συν φλάτζες και εργασία.

Ξεροκατάπια η αλήθεια είναι. Διότι όπως και να έχει είναι άλλο να πρέπει να δώσεις 480 € διότι η μηχανή χάλασε και άλλο να τα δώσεις για λούσο. Πέρασε ο καιρός. Μπήκα σε μερικά site και άρχισα να διαβάζω την σημασία του καρμπιρατέρ. Ένα από τα βασικά πράγματα που έμαθα είναι ότι το καρμπιρατέρ είναι ο κύριος υπεύθυνος του προβλήματος των εκκρήξεων που ακούγονται από τις εξατμήσεις όταν ο κινητήρας επιβραδύνει και παίρνει "ανάποδες". Επ' ακριβώς δεν το κατάλαβα, όμως το θέμα είναι ότι το καρμπιρατέρ δεν μπορεί να διαχειριστεί τα αέρια που δημιουργούνται, οπότε και τα εκτονώνει στην εξάτμιση.
Και η δική μου μηχανή έκανε πολλές τέτοιες εκκρήξεις. Να σκεφτήτε ότι για να μην τις ακούω όποτε επιβράδυνα πάταγα το αμπραγιάζ προκειμένου ο κινητήρας να πέφτει κατευθείαν στο ρελαντί, και φρέναρα μόνο με φρένα. Επιπροσθέτως, όσο παιρνούσε ο καιρός και ήξερα την λύση του προβλήματος τόσο και με ενοχλούσαν αυτές οι εκκρήξεις.
Παράλληλα άρχισε να με ενοχλεί και η σκέψη ότι η μηχανή μου τρέχει με λιγότερο καύσιμο απ' ότι απαιτούν τα 1340 κυβικά εκατοστά της. Θα μου πείτε "κάνεις οικονομία ρε μεγάλε, τί φωνάζεις". Κι όμως δεν ειναι σίγουρο ότι έτσι κάνεις οικονομία, διότι τελικά όταν η μοτοσυκλέτα λειτουργεί με λιγότερη δύναμη, προκειμένου να φτάσει στην ταχύτητα που ζητάς, ανοίγεις παραπάνω το γκάζι και τελικά καταναλώνεις πιο πολύ, καθώς κάνεις κακή χρήση της ενέργειας.
Κι αυτά σε sites τα διάβασα.

Πέρασε λοιπόν ο καιρός, πέρασαν και οι εκλογές και ήρθε στα χέρια ένα μικρό μισθολογικό bonus. Δεν ξέρω αν το έχουν αυτό το κακό συνήθειο όλοι οι Harleαδες, αλλά μόλις πιάνω λίγα λεφτά στα χέρια μου, ένα σημαντικό μερίδιο το ρίχνω στην μηχανή μου. Αποφάσισα λοιπόν ότι ήταν ο καιρός να αλλάξω καρμπιρατέρ.
Την Δευτέρα που μας πέρασε άφησα τη μηχανή στο συνεργείο. Τρίτη την είχα στα χέρια μου.
Η αγωνία μου ήταν πολύ μεγάλη. Θα γίνει όντως η μηχανή καλύτερη, ή τζάμα τα λεφτά; Θα ξεπεραστεί το πρόβλημα των εκκρήξεων; Θα πάρει λίγο παραπάνω υποδύναμη;
Μην ξεχνούμε ότι -όλα κι όλα- έχει 48 αλογάκια στις 4900 στροφές. Και ποιος φτάνει ποτέ στις 4900 στροφές;

Την καβάλησα λοιπόν. Η διαφορά ήταν τεράστια!
Η επιτάχυνση ήταν εντυπωσιακά καλύτερη με πολύ λιγότερο γκάζι απ' ότι έδινα στο παρελθόν. Οι εκκρήξεις εξαφανίστηκαν πλήρως. Το ρελαντί του κινητήρα ήταν πολύ χαμηλότερα, καθώς δεν πιεζόταν ο κινητήρας για να μένει αναμένος. Μόλις έβαλα πέμπτη έφτασα τα 120 με το γκάζι σχεδόν κλειστό, και ο κινητήρας είχε ακόμη να δώσει. Με απλά λόγια η μηχανή πήρε ανάσα. Έχετε αιστανθεί ποτέ ότι θέλετε να ανοίξετε το στέρνο σας και να βάλετε μέσα αέρα, αλλά για κάποιο λόγο νοιώθετε ένα πίγκωμα. Έτσι και το χοντρό μου αγόρι. Δεν ανάσαινε, κι εγώ του ζητούσα κι άλλο κι άλλο και το βασάνιζα.

Το καινούριο μου καρμπιρατέρ λοιπόν έχει διατομή 42 χιλιοστών αντί των 37 που ειχα πριν. Είναι μηχανικό και όχι "Ύπο πιέσεως" και δεν ανοίγει με πεταλούδα, αλλά με παράλληλη πλάκα. Όσο για καταλάνωση, για την ώρα δεν έχω δει αύξηση. Μόλις κάνω όμως τρία γεμίσματα θα ξέρω. Και θα σας πω.
Υ.Γ. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Onomoatodosia για τα καλά του λόγια και για τις αναφορές του τόσο στο The Torch, όσο και στο κατά πολύ πιο νωχελικό Blogmotosikletas. Σε περιμένω φίλε.

11 σχόλια:

Θυμήσου πως με λένε… είπε...

Καλές βόλτες...

The Torch είπε...

Καλές βόλτες έκανα ήδη. Τώρα κάνω καλύτερες. Σούπερ!!!
Πες αλήθεια τώρα κάθησες και το διάβασες όλο αυτό το πραγμα; Και σε ενδιέφερε;

Θυμήσου πως με λένε… είπε...

...εδώ εσύ διαβάζεις τα δικά μου ποστ...!

gatti είπε...

Γιατί να μη το διαβάσει; Κι εγώ το διάβασα κι ας μην ξέρω πολλά πράγματα για τις μηχανές.

Καλές βόλτες κι από μένα με τη χαρλε χαρλε χαρλε χάρλευ!*

* Ηταν μια αμερικάνικη stand up comedy που είχα δει παλιά και μου έχει μείνει. Ενας τύπος έκανε μιμήσεις ανάλογα με τις μάρκες των μηχανών και το θόρυβο που κάνουν όταν τρέχουν. Στις γιαπωνέζικες το έπαιζε κομμάτι γιαπωνέζος. Σου- ζουυυυυυυυυυυ-κιιιιιιιιιιιιιι
Χό-ν-τααααααααααααααααααααααα
και στη Χάρλεϊ έκανε ακριβώς αυτόν τον ήχο: Xάρλε - χάρλε - χάρλε -χάρλεϊ (κάπως σαν να ακούς νερό που βράζει).
Εντάξει, ξέρω ότι δεν μπορεί να αποδοθεί γραπτά, αλλά πιστεύω ότι έχεις φαντασία.

The Torch είπε...

Και στις δύο
Καλά ντε δεν είπα τίποτα. Φιλοσοφικά ρώτησα. Περίμενα πιο πολύ να το διαβάσει ο onomatodosia που είναι και τρελαμένος με τις Harley. Με τιμάτε πάντως.
Όσο για το τύπο αυτόν που λές τον έχω δει στο Youtube και οι μιμήσεις ήταν πολύ καλές όντως

koptoraptou είπε...

Εσύ bλόγκαρες κι εγώ εbλεξα. Θα επανέλθω από Δευτέρα που θα 'χω παραδώσει...κουστούμια με ντεντλάινς!

ΥΓ.: Ένα θα σου πω. Χαρλει είχε ο πρώτος μου έρωτας, οπότε να μη σου πω τι μου θύμισες! Φιλιά!

ONOMATODOSIA είπε...

aax!
μπορω να σε ακουω διαβαζω ωρες με θεμα την χαρλευ.

ειδικα το μοντελο που εχεις ειναι πως το λενε ,στον υπερθετικο βαθμο.
ανωτατο.

να περνατε ωραια.που σιγουρα με τετοιο εργαλειο δε γινεται αλλιως.
ζει η μηχανη.κι αυτο το sound της ειναι μουσικη...

παω στο μαρουσι και τις χαζευω.και φευγω παντα λυπημενος.δραμα δραμα.μες στο 2008 αν στρωσουν καποια πραγματα θα τολμησω να την παρω.

The Torch είπε...

@ koptoraptou

Φαντάζομαι τί σου θύμησα. Είναι αξέχαστες οι Harley είναι αλήθεια... όπως και οι πρώτοι έρωτες. Τα λέμε Δευτέρα.

@ onomatodosia

Αλήθεια εσύ που ήσουν στην Γερμανία δεν έχεις κάποια άκρη να βρεις μία από εκεί και σε καλύτερη τιμή. Στην Ελλάδα είναι κατά πολύ υπερτιμημένες. Έύχομαι να στρώσουν όλα διότι κάθε αρχή και δύσκολη, οπότε μπορεί το βραβείο σου να είναι αυτή. Καλή Δύναμη

ONOMATODOSIA είπε...

ναι.
κοιτα η καινουργια εχει εδω 27000€ και στη γερμανια 19000€.
και σε μια μεταχειρισμενη η διαφορα ειναι παλι πολυ μεγαλη.
ειπαμε να βοηθησουμε την ελληνικη αγορα αλλα δε βοηθαει κι αυτη λιγο...

ειναι υπερτιμημενες οπως λες.

The Torch είπε...

Το ξέρω, δεν το γράφω για πλάκα. Καθώς μαζεύεις λεφτά στην άκρη (όποτε μαζεύεις διότι εγώ δεν τα καταφέρνω) δεν ψάχνεις ταυτόχρονα ποιά μηχανή θα πάρεις από εκεί;

ONOMATODOSIA είπε...

ναι.την οικογενεια την ξερω,θα ειναι μια softail.δε θελω μπορω να δωσω πανω απο 15000 ευρω.πανω απ αυτο το ποσο ποναει...
μια sportster που λεει ο λογος την παιρνω κι αυριο αλλα μου φαινονται μικρες.
μικρες!αν ειναι δυνατον απο 883 εως 1200 ccm.
eipame 8a einai mia softailkai oi dyna einai manoulia oi touring pali nomizw tairiazoun se tupous anw twn 120 kilwn.xexe!