Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2007

Έγκαιρη ΑντιΧριστουγεννιάτικη Δεντρίλα

Προχθές καθώς κατέβαινα τη Βασιλίσης Σοφίας με τη μηχανή, είδα μπροστά μου ένα φορτηγάκι φορτωμένο με αληθινά Χριστουγεννιάτικα Δέντρα. Και ξαφνικά ξαναένοιωσα αυτό που είχα νοιώσει τον Αύγουστο, τότε που η μισή χώρα είχε καεί. Έψαξα λοιπόν στα αρχεία μου και βρήκα το κείμενο που είχα γράψει στις 19 Αυγούστου.
Το ξαναπαραθέτω, διότι τώρα απλά ειναι στη σωστή ώρα.

Σήμερα το πρωί ξύπνησα βιώνοντας μία εντονότατη Π.Α.Α.Χ.Δ., ήτοι "Πρόωρη Ακατάσχετη ΑντιΧριστουγεννιάτικη Δεντρίλα".
Να σας πω ότι ανέκαθεν έννοιωθα μία Α.Χ.Δ. σκέτη, ήτοι "ΑντιΧριστουγεννιάτικη Δεντρίλα" σκέτη, αλλά για πρώτη φορά την αιστάνθηκα και "Ακατάσχετη" αλλά και "Πρόωρη". Σε αυτά τα δύο, εκτός από τα δάση μας που καίγονται όλο το καλοκαίρι (άρα κατά μία έννοια κάνουν το θέμα Χ.Δ., ήτοι "Χριστουγεννιάτικο Δέντρο", έμμεσα επίκαιρο) έχουν συμβάλλει και όλοι εκείνοι οι ηλίθιοι (θα είναι καμιά δεκαριά μέχρι τα τώρα) που μόλις με είδαν να επιστρέφω από τις διακοπές, έσπευσαν να μου ευχηθούν "Καλό Χειμώνα".
Αν υπάρχει ένα πράγμα που μισώ είναι να μου εύχονται πριν τον Δεκέμβριο "Καλό Χειμώνα", κι αυτό διότι βασικά μισώ τον Χειμώνα. Άρα τί κι αν είναι καλός, τί κι αν είναι κακός, στραβός κι ανάποδος, Χειμώνας θα είναι.
Τέλος πάντως επιστρέφω στην Α.Χ.Δ. σκέτη, ήτοι "Αντι Χριστουγεννιάτικη Δεντρίλα" σκέτη, την οποία μου έχει εμφυσίσει η μητέρα μου, καθώς στο σπιτι μας, από τότε που με θυμάμαι, δεν στολίζουμε Χ.Δ., ήτοι "Χριστουγεννιάτικο Δέντρο", αλλά μία μεγάλη ξύλινη μακέτα ενός υπέροχου ιστιοφόρου που είχε φτιάξει ο παπούς μου. Την παραδοση αυτή της μητέρας μου (αλλά και του έθνους μας γενικότερα) αποφάσισα να την διατηρήσω και στο δικό μου σπίτι, οπότε από τότε που μετακόμισα, επτά χρόνια τώρα, στολίζω ένα μικρό καραβάκι. Μάλιστα φέτος έχω αποφασίσει να το αντικαταστήσω με ένα μεγάλο καϊκι το οποίο έχω πετύχει να το πουλάει ένας τύπος στην Ερμού. Ελπίζω να τον βρω και φέτος και να έχω πάνω μου περί τα 50 € (ζητάει 60 αλλά θα παζαρέψω) για να το αγοράσω.



Μέρος όμως της Π.Α.Α.Χ.Δ., ήτοι "Πρόωρης Ακατάσχετης ΑντιΧριστουγεννιάτικης Δεντρίλας" που νοιώθω από το πρωί είναι η απορία αν θα μπορούσαμε φέτος να συμβάλλουμε στην αναδάσωση όλων αυτών των στρεμμάτων που κάηκαν γύρω από την Αθήνα. Μία πρώτη σκέψη ήταν να στολίσουμε συμβολικά ένα καμμένο δέντρο, αλλά μάλλον μέχρι τον Δεκέμβριο θα έχουμε ξεχάσει τις φωτιές, οπότε δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν κάτοικο του Λεκανοπεδίου να είναι πρόθυμος να χαλάσει το εορταστικό του κλίμα στολίζοντας ένα μαύρο κούτσουρο στο σπίτι, στο γραφείο, ή στο μαγαζί του.
Η δεύτερη σκέψη μου ήταν η ίδια σκέψη που μου έρχεται κάθε χρόνο: Φέτος επιτέλους ΝΑ ΜΗΝ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ Α.Χ.Δ. ήτοι "Αληθινό Χριστουγεννιάτικο Δέντρο".
Ας στολίσουμε ένα ψεύτικο. Άλλωστε τα κάνουν πλέον τόσο καλά που αν δώσουμε κάτι παραπάνω θα αγοράσουμε για πάντα ένα Ψ.Χ.Δ. ήτοι "Ψεύτικο Χριστουγεννιάτικο Δέντρο", που δεν θα διαφέρει σε τίποτα από ένα Α.Χ.Δ. ήτοι "Αληθινό Χριστουγεννιάτικο Δέντρο", το οποίο θα πετάξουμε στα σκουπίδια την Κυριακή 6 Ιανουαρίου του 2008.
Και θα μου πείτε "δεν μου λες ρε φίλε, όλοι εκείνοι οι άνθρωποι που βγάζουν λεφτά από τα Α.Χ.Δ. ήτοι "Αληθινά Χριστουγεννιάτικα Δέντρα" τί θα κάνουν; Κλέφτες θα γίνουν;"
Όχι βέβαια, ασχέτως αν εγώ είμαι απόλυτα αντίθετος με την κοπή χιλιάδων ελάτων κάθε χρόνο για να διαιωνίζουμε μία ξενόφερτη συνήθεια. Σε αυτή μου την αντίδραση όποτε την εκφράζω, πολλοί με αντικρούουν λέγοντάς ότι τα δέντρα αυτά είναι καλλιεργημένα. "Είναι κάτι σαν τα μαρούλια, τις αγγινάρες, τις ντομάτες ή σαν τα κοτόπουλα. Τρώς κοτόπουλα έτσι δεν είναι;" με αποστομώνουν. Δηλαδή, με αυτό το επιχείρημα μου λένε ότι κάποιοι ορεσίβιοι αγρότες που έχουν ένα αγροτεμάχιο στο βουνό, αντί για μαρούλια, ντομάτες, ή κοτόπουλα, βάζουν έλατα. Μάλιστα με διαβεβαιώνουν ότι είναι και πολύ οργανωμένοι με προγραμματισμένη εκ περιπτροπής κοπή και δεντροφύτευση που ακολουθεί έναν πενταετές κύκλο, έτσι ώστε να έχουν πάντα καλή σοδιά. Τώρα πως γίνεται ένα αγροτεμάχιο στο οποίο ευδοκιμούν έλατα και όχι ντοματιές, να μην είναι δασική έκταση, αυτή είναι μία άλλη μου απορία, αλλά τέλος πάντως δεν θα την συζητήσω εδώ.
Όπως και να έχει πάντως αναγνωρίζω ότι το ποτάμι με τα Α.Χ.Δ. ήτοι "Αληθινά Χριστουγεννιάτικα Δέντρα" δεν γυρίζει πίσω. Θυμώνω όμως όταν κάνω την αριθμητική των baby ελάτων που κόβουμε κάθε χρόνο.
Με μερικούς πρόχειρους υπολογισμούς λοιπόν κατέληξα στα εξής:
Στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσαν αυτή τη στιγμή κατοικούν περί τα τέσσερα εκατομμύρια άνθρωποι, αυτό σημαίνει ότι πάνω-κάτω έχουμε 500.000 νοικοκυριά. Αν από αυτά τα μισά αγοράζουν ανέλλιπος ένα έλατάκι άρα χρειαζόμαστε περί τις 250.000 Α.Χ.Δ. ήτοι "Αληθινά Χριστουγεννιάτικα Δέντρα", κάθε χρόνο . Αν τώρα θυμάμαι καλά από πέρυσι, κατά μέσο όρο οι τιμές τους κυμμαίνονταν στα 30€ το ένα, δηλαδή ένας τζίρος 7,5 εκατομμύρια € μέσα σε ένα μήνα τα οποία μοιράζονται οι καλλιεργητές, οι μεταφορείς και οι λιανοπωλητές.
Τί εμποδίζει λοιπόν το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. (δεν γράφω το "ήτοι" του γιατί βαριέμαι) φέτος να δώσει 7,5 εκατομμύρια € (από τα 35 περίπου εκατομμύρια που υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν οι πρώτες παρεμβάσεις στην Πάρνηθα) και να αγοράσει ολόκληρη της εσοδία των ελλήνων καλλιεργητών, να πληρώσει τους μεταφορείς να τα φέρουν στην Πάρνηθα τα baby έλατα για να τα φυτέψουν;
Κατά την άποψή μου τίποτα.
Την ίδια στιγμή, επειδή δεν είμαι σίγουρος αν η εγχώρια ζήτηση καλύπτεται μόνο με τη δική μας παραγωγή, ή με εισαγωγές, (μόνο η Δανία πέρυσι εξήγαγε 9 εκατομμύρια Α.Χ.Δ. ήτοι "Αληθινά Χριστουγεννιάτικα Δέντρα" σε όλη την Ευρώπη) ας φροντίσουμε φέτος για τους σκληροπυρηνικούς των Α.Χ.Δ. (χωρίς "ήτοι" τώρα βαρέθηκα αληθινά) στην αγορά μας να υπάρχουν μόνο εισαγώμενα κομμένα έλατα, και τα ελληνικά να προωθηθούν στα βουνά του λεκανοπεδίου και όχι στα προσωρινά παραπίγματα που φυτρώνουν στα πεζοδρόμια των λεωφόρων.
Συμφωνείτε;

17 σχόλια:

Sandiago Nasar είπε...

Βεβσίως! Αφού κάνουμε εισαγωγή τον Αι Βασίλη, γιατί όχι και τα Έλατα?

subir είπε...

Εγώ φέτος στόλισα το στήλο της ΔΕΗ έξω από το σπίτι.Έτσι και αλλίως στη Νεα Πεντέλη που μένω, είναι ο μόνος κορμός όρθιος (αν και σκεφτόμαι να του ρίξω ένα πριονάκι, να είναι ομοιόμορφο το landscape του γηπέδου golf που πλέον υπάρχει.)

Torch... ο κωλοέλληνας ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΜΙΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΚΩΛΟΕΛΛΗΝΑΣ.

The Torch είπε...

Santiago σωστά. Άλλωστε πλέον τα παιδιά μας έχουν ξεχάσει πότε έρχεται ο Αι Βασίλης και τον περιμένουν τα Χριστούγεννα. Μετά βγαίνουν να πουν τα κάλαντα την Πρωτοχρονιά λένε "Άγιος Βασίλης έρχεται και δεν μας καταδέχεται" και όλα αυτά τους είναι τούρκικα.

@ Subir

Δεν σ' αλλάζω δεν σ' αλλάζω... που λέει και το γνωστό άσμα.

vatraxokoritso είπε...

Δεν στολίζω ψεύτικο έλατο, αλλά ούτε αληθινό. Δεν στολίζω γενικότερα, αλλά έχεις άδικο, τα έλατα αυτά είναι όντως απο καλλιέργειες, καράτσεκαρισμένο.
Επίσης υπάρχουν έλατα σε γλάστρες, ολοζώντανα. Τα στολίζεις 2-3 χρόνια και μετά -καθώς έχουν μεγαλώσει πλέον αρκετά-τα μεταφυτεύεις στο έδαφος, αυτό νομίζω πως είναι και η τελειότερη επιλογή!

Καλές γιορτές, με δέντρο ή χωρίς!

The Torch είπε...

Χρόνια Πολλά κούκλα μου. Ευχαριστώ που πέρασες, διότι τελευταία έχω χαθεί από την πολύ δουλειά

Ανώνυμος είπε...

Κι εγώ φέτος παιδιά δεν στόλισα στο σπίτι για λόγους πένθους αλλά έχω ούτως ή άλλως ψεύτικο δέντρο .
Πόλυ ακριβά τα αληθινά και τα πετάς κιόλας . Η εβδόμη Ιανουαριου για εμένα πρέπει να κυρηχτεί ημέρα εθνικού πένθους για την χλωρίδα αυτής της Χώρας . Τόσα πολλά ξεραμένα έλατα πεταμένα στους κάδους των απορριμάτων ; ΓΙΑΤΙ;;;;
Και θέλουμε μετά και τα ρέστα για τα καμμένα δάση . Αφού εμείς οι ίδιοι δεν σεβόμαστε το φυσικό μας πλούτο θα τον σεβαστούν οι κακόβουλοι ;

koptoraptou είπε...

Πες τα αγόρι μου με τους γκλαμουρο-ηλίθιους και τα κακομαθημένα τους! Προχθές στον ΩΡΙΛΑ είχα δίπλα μου μία τέτοια αγία οικογένεια που έταζε στο μούλικο της δύο μέτρα έλατο! ΟΥΣΤ! Εγώ θα στολίσω τον κοπτοράπτη και με το ψαλιδάκι μου τσούκου – τσούκου θα κόβω τις πετονιές που κρατάνε τις μπάλες των δέντρων τους. Όχι, παίζουμε!

The Torch είπε...

Κι εγώ θα στολίσω την Χάρλευ. Δεν φτάνει που την έχω κάνει λούνα πάρκ, θα της βάλω τρελή γιρλάντα και τίβολι να τρέχει πίσω από την σέλα στον δρόμο. Γιατί καλύτεροι είναι εκείνοι οι τύποι που βάζουν ledάκια κάτω απο τα αμάξια τους και φωτίζουν την άσφαλτο; Αμέ.

gatti είπε...

Γενικά δεν μου αρέσει να στολίζω έλατο και ακόμα και αρκετά χρόνια πριν που το έκανα, στόλιζα πάντα ψεύτικο.
Θα το πιστέψεις ότι μία από τις σκέψεις που έκανα το καλοκαίρι με τις πυρκαγιές στην Πάρνηθα ήταν αυτή; Λέω, άραγε μέχρι τα Χριστούγεννα θα θυμάται κανείς την καταστροφή; Θα αντισταθεί η πλειοψηφία των Ελλήνων στο ξενόφερτο έθιμο; Θα δεχτεί να μην
στολίσει αληθινό δέντρο;
Εστω ρε παιδί μου για να δείξει πως τον άγγιξε τον Ελληνα αυτό που έγινε το περασμένο καλοκαίρι.
Κι όμως το Σάββατο κατεβαίνοντας την Κηφισσίας είδα στο δρόμο παρατεταγμένα τα δεντράκια κι ένα σωρό αυτοκίνητα επίσης παρατεταγμένα να περιμένουν για να
αγοράσουν. Ποια οικολογική συνείδηση, ποια μνήμη και πράσινα άλογα;
Τίποτα δεν θυμόμαστε. Ολα περνάνε και ξεχνιούνται...

The Torch είπε...

Gatti είσαι ακριβώς μέσα στο πνεύμα μου και χωρίς να το παινευτώ, θεωρώ ότι η πρόταση που έγραψα σχετικά με το μαύρο κούτσουρο ήταν αρκετά προφητική. Στα παπάρια μας όλοι. Ούτε συμβολικά δεν μπορούμε να δείξουμε ότι κάτι μας άγγιξε.

subir είπε...

Το καλό θα ήταν, (επείδη λένε ότι οι εμπρήστες είναι πυρομανείς-έδω γελάμε με ουρλιαχτά), να είχαμε κρούσματα πυρκαγιών, σε όλα αυτά τα σημεία, που πουλάνε δεντράκια. Νομίζω πως θα γέλαγα για καμιά δεκαετία.Και σίγουρα θα ήμουν ο πρώτος που θα έτρεχε να τα σβήσει.Κατουρώντας πρώτα τους "ταπεινούς και φτωχούς" εμπόρους.Κοινωνική αλληλεγγύη, προσφορά στον συνάνθρωπο κλπ κλπ.Όπως τα έζησα από τα 10 μέτρα το καλοκαίρι στην Πεντέλη.Γαμώ το ΥΠΕΧΩΔΕ μου μέσα.

The Torch είπε...

Είσαι άρρωστος αγόρι μου. Αυτό είναι σίγουρο.

bodhi είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
subir είπε...

Με την καλή έννοια πιστεύω!χα!χα!

The Torch είπε...

Εννοείται

ΒΟΡΕΙΟ ΣΕΛΑΣ είπε...

Συμφωνώ απολύτως με όσα γράφεις. Μεγάλωσα σε μια οικογένεια όπου το ΑΧΔ ήταν απαγορευμένη λέξη. Μια χαρά είναι τα ψεύτικα και κρατάνε για πολλά χρόνια.

Οπως έγραψε κι ο subir πιο πάνω, "ο κωλοέλληνας θα μείνει για πάντα κωλοέλληνας". Εχω κάνει σχετικό blog γι' αυτή την κατηγορία συμπολιτών μας. Θα χαρώ να φιλοξενήσω τα σχόλια σας.

The Torch είπε...

Σε ευχαριστώ για το σχόλιο Βόρειο Σέλας. Με χαρά θα περάσω.