Παρασκευή, 16 Μαΐου 2008

Παπάρια Εκλογές

Τις προηγούμενες λοιπόν ημέρες βρισκόμουν σε προεκλογική εκστρατία. Πριν συνεχίσω να σας ρωτήσω κάτι άσχετο: Έχετε προσέξει ότι η "εκστρατία" είναι η μοναδική λέξη στα ελληνικά που έχει τέσσερα σύμφωνα στη σειρά;
Και συνεχίζω λοιπόν.
Αποφάσισα πριν από μερικές εβδομάδες να κατέβω ως υποψήφιος για εκπρόσωπος εργαζομένων του ΣΚΑΪ στην ΕΣΗΕΑ. Ήταν μία περίεργη απόφασης όπως και δύσκολη, διότι ο ΣΚΑΪ (δηλαδή ο Αλαφούζος) είναι μαλωμένος με την ΕΣΗΕΑ. Το μένος του ενός για τον άλλον κορυφώθηκε το 2004 με αντεγκλίσεις και μηνύσεις και κρατάει μέχρι και σήμερα. Το να είσαι λοιπόν ο εκπρόσωπος των εργαζομένων μάλλον είναι εναντίον σου και απαιτεί κέντημα πολιτικής για να μην κάνεις κακό στους συναδέλφους σου, αλλά και για να μην κάνεις κακό στον εαυτό σου.
Τέλος πάντων, πριν από μερικούς μήνες είχε γίνει μία προσπάθεια από έναν άλλο συνάδελφο ο οποίος ήταν ο μοναδικός υποψήφιος και ο μόνος που τον ψήφισε ήταν ο εαυτός του. Ο άνθρωπος θεώρησε ότι δεν εκπροσωπεί κανένα κι έτσι παραιτήθηκε. Ζητήσαμε λοιπόν από την ΕΣΗΕΑ να μας στήσει ξανά κάλπη για να βγάλουμε εκπρόσωπο.
Πρώτη ενδιαφέρθηκε μία κοπέλα.
Μόλις μου ανακοίνωσε όλο χαρά (αλλά ψιθιριστά - πάντα αυτά τα πραγματα γίνονται ψιθιριστά αλλά εγώ δεν εχω καταλάβει γιατί) την απόφασή της και με ρώτησε αν θα την ψήφιζα, της είπα "όχι, διότι πολύ απλά θα είμαι κι εγώ υποψήφιος".
Ο λόγος ήταν απλώς. Δεν μπορούσα να φανταστώ να κάναμε ξανά εκλογές με έναν υποψήφιο. Για να κάνεις εκλογές πρέπει να έχεις τουλάχιστον δύο. Εκλογές με έναν υποψήφιο έστησε το ΠΑΣΟΚ και βλέπετε σήμερα που βρίσκεται. Μετά προσπάθησε να διορθώσει τα πράγματα, αλλά μάλλον τα έκανε χειρότερα.

Από την πρώτη στιγμή λοιπόν είπα ότι εγώ θα προστατεύσω την εκλογική διαδικασία, δηλώνοντας μάλιστα ότι όσο περισσότεροι είναι οι υποψήφιοι τόσο καλύτερα.
Αποδείχθηκε ότι είχα δίκιο.
Οι εκλογές έγιναν χθες και σήμερα (14 & 15 Μαΐου) με τρεις υποψηφίους τελικά, και από εκεί που είχε ψηφίσει ένας την προηγούμενη φορά, τώρα ψήφισαν 23 από τους 42. Δηλαδή στο μαγαζί που παρουσιάζει την μεγαλύτερη εναντίωση προς την ΕΣΗΕΑ, 23 συνάδελφοι προσήλθαν και με την ψήφο τους έδειξαν ότι στηρίζουν την ένωσή τους παρά τα όσα κακά έχει. Και εδώ είναι το πρόβλημα. Αυτά τα κακά που έχει η ΕΣΗΕΑ είναι τόσο πολλά και τόσο βαθιά που δεν πρόκειται ποτέ να την εγκαταλήψουν και δεν θα αφήσουν κι εμένα στην ησυχία μου, αναγκάζοντάς με να λέω πόσο διαφωνώ με αυτά που γίνονται σε αυτή την ένωση.

Για την ιστορία να σας πω ότι δεν βγήκα εκπρόσωπος. Πήρα επτά ψήφους, έναντι δέκα και τεσσάρων. Υπήρχαν και δύο λευκά.

Κι εδώ αρχίζει η τρέλα. Η Εφορευτική Επιτροπή στην ανακοίνωσή της λέει ότι επειδή κανένας υποψήφιος δεν συγκέντρωσε το 50% +1 ψήφο οι εκλογές θα ξαναγίνουν. Η διαδικασία που χρειάστηκε ειδικό χειρισμό για να φέρει τους συναδέλφους στις κάλπες θα πρέπει να ξαναγίνει λες και ψηφίζουμε για δήμαρχο. Λες και δεν είναι σαφές ότι κέρδισε ο συνάδελφος με τις δέκα ψήφους. Όοοοοχιιιι! Πρέπει να ξάνακάνουμε εκλογές. Μα είναι δυνατόν!
Εγώ λοιπόν σκέφτομαι να παραιτηθώ των εκλογών, ακόμα κι έτσι όμως η ΕΣΗΕΑ δεν θα ανακυρήξει αυτομάτως τον συνυποψήφιό μου ως εκπρόσωπο. Όοοοοχιιιι! Θα ξαναστείσει την κάλπη σε δύο εβδομάδες και θα απαιτήσει να υπάρχουν μέσα τουλάχιστον 13 ψήφοι (οι μισές από τον πρώτο γύρο+ 1) διαφορετικά θα κυρήξει άκυρη όλη την διαδικασία.
Παράλογοοοοο; Δεν απαντάει, άρα λογικό.

Θα μου πείτε οι άνθρωποι δεν μπορούσαν επί ένα εξάμηνο να σχηματίσουν διοικητικό συμβούλιο αφήνοντας τα προβλήματα να τρέχουν κι αυτοί να παπαρίζονται πάνω από τα κουκιά, θα αφήσουν μία διαδικασία τόσο απλή όσο η ανακύρηξη εκπροσώπου να τελειώσει χωρίς επιπλοκές; Όχι βέβαια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: